Enkelt kontakt med KOKO-kassan

Arbetslöshet eller permittering som väntar? Vår uppgift på KOKO är att hjälpa. Om du har frågor finns våra experter på utkomstskydd ett telefonsamtal eller Teams-möte bort. Det är lätt att ansöka om inkomstrelaterad dagpenning i vår tjänst eKommunikation.

Ring oss

Vår telefontjänst betjänar från måndag till torsdag från kl. 10–15 och på fredagar kl. 10–13 på numret 09 4763 7600. Under rusningstid används en återringningstjänst.

Boka tid för distansmöte

Du kan också boka en tid för ett kundtjänstmöte som sker på distans via Teams. Se bokningskalendern och instruktioner här: Instruktioner för distansmöte

Uträtta ärenden smidigt i eKommunikation

I KOKO:s eKommunikation kan du enkelt och snabbt ansöka om inkomstrelaterad dagpenning och uträtta andra kassaärenden. Du kan också skicka oss meddelanden via tjänsten, vi svarar så snart som möjligt. När du uppger din e-postadress eller ditt telefonnummer får du information om varje meddelande som kommer till e-tjänsten.

I eKommunikation kan du också beställa en påminnelse till din e-post om att skicka in fortsatt ansökan samt ett betalningsmeddelande som sms. Klicka för önskade alternativ under Inställningar.

Uppdatering av kontaktuppgifter och kontroll av status för ditt medlemskap kan också göras i eKommunikation. Tjänsten är tillgänglig för alla medlemmar i KOKO och du kan logga in med dina egna nätbankskoder. Logga in på eKommunikation här

Information om inkomstskydd på webbplatsen och i chatbot

På vår webbplats hittar du information om förmåner som vi betalar samt svar på många frågor. Det lönar sig att också prova chatbotten på webbplatsen och på eKommunikation. I Chatbotten har vi samlat svar på de vanligaste frågorna temavis och det är inte en riktig person som svarar. När du söker information är chatbotten ändå en praktisk hjälp.