Så här betjänar vi dig på KOKO

Blev du arbetslös eller permitterad? Vår uppgift på KOKO är att hjälpa dig. Om du har frågor finns våra experter på arbetslöshetsskydd här för dig. Det är enkelt att ansöka om inkomstrelaterad dagpenning i vår tjänst eKommunikation.

eKommunikation

I KOKOs eKommunikation kan du kommunicera med våra experter samt ansöka om inkomstrelaterad dagpenning, skicka in bilagor och uppdatera dina kontaktuppgifter. I eKommunikation ser du också status för ditt medlemskap i kassan.

Glöm inte att använda även de här:

  • byt beslut om dagpenning per post till elektroniska beslut
  • beställ en påminnelse till din e-post om att skicka in följande fortsatt ansökan.
  • beställ en betalningsavisering via sms

Du hittar alternativen vid Inställningar i e-Kommunikation.

e-Kommunikation är tillgängligt för alla medlemmar i KOKO och man loggar in med sina nätbankskoder.

Telefonservice

Vår telefonservice betjänar måndag till torsdag kl. 10–15 och fredag kl. 10–13 på telefonnumret 09 4763 7600. Under rusningstid används en återuppringningstjänst.

Distansmöte

Du kan också boka tid för ett kundtjänstmöte som sker på distans via Teams. Se bokningskalendern och instruktioner här: Instruktioner för distansmöte

Information på webbplatsen

På vår webbplats hittar du strukturerad information om förmåner och våra tjänster. Du kan också söka svar på dina frågor i avsnittet Vanliga frågor. Genom att läsa nyheterna i avsnittet Aktuellt håller du dig uppdaterad om förändringar i arbetslöshetsskyddet.

Aktuell handläggningsstatus för ansökningar om dagpenning ser du på hemsidan på vår webbplats.

Se även:

Information om elektroniskt beslut om dagpenning: Byt till elektroniskt dagpenningsbeslut – du får information om utbetalningen snabbare

KOKOs kontaktuppgifter