Kontaktuppgifter

Vänligen kontakta oss bara via en servicekanal så att våra servicekanaler inte blir överbelastade. På så sätt kan vi behandla ditt ärende snabbare.

Du ser handläggningstiden på framsidan av KOKO-kassans webbsida.

Elektronisk kontakt:

Åt kassans medlemmar: eKommunikation

I vår elektroniska tjänst eKommunikation kan du bl.a. ansöka om inkomstrelaterad dagpenning, skicka in bilagor till kassan, uppdatera dina kontaktuppgifter samt skicka och ta emot meddelanden.

Övriga kontaktuppgifter: Kontaktformulär

Arbetsgivare: Kontaktformulär för arbetsgivare

Telefonservice:

+358 9 4763 7600

Telefonservice är öppen mån–tor 10–15, fre 10–13
Obs: Undantag i öppettiderna: mon 23.12. 10–13, 24.-26.12. stängd, fre 27.12. 10–13.

Om telefontjänsten är överbelastad, utnyttja vår återuppringningstjänst. Vi svarar på begäran om återuppringning som lämnats via vår återuppringningstjänst under samma dag och försöker nå personen tre gånger.

Vi spelar in samtal som kommer till vår kundtjänst för att säkra servicens kvalitet. Också samtal från kassans nummer 09 4763 7610 till kunder kommer att spelas in.

Kundservicemöte:

Du kan boka tid hos vår kundservice för ett möte som genomförs via fjärrförbindelsen Teams. Boka tid och läs instruktioner för distansmöte.

Övriga kontaktuppgifter:

Postadress: KOKO-kassan, Banvaktsgatan 2, 00520 HELSINGFORS

Besöksadress: Banvaktsgatan 2, 4:e vån. Observera att det finns ingen personlig kundtjänst på vårt kontor.

Fax: 09 4763 7690