KOKO-kassan asiakaspalvelukanavat saivat uuden ulottuvuuden, kun eAsioinnissa startattiin viime vuoden marraskuussa henkilökohtainen chat-palvelu. Jo aiemmin nettisivuilla käytössä olleen chatbotin rinnalla toimivassa uudessa chatissa palvelevat kassan työttömyysturva-asiantuntijat.
Chatissa KOKOn jäsenet saavat nyt hoidettua monia asioita, jotka aiemmin hoidettiin puhelimitse tai sähköisen viestipalvelun kautta. Miten kukin sitten haluaakin olla yhteydessä kassaan, valinnanvaraa on nyt enemmän.
Olen kollegoideni kanssa ollut innoissani tästä uudesta tavasta kommunikoida asiakkaiden kanssa. Chat-keskustelut käydään tunnistautuneena, mikä mahdollistaa asiakaspalvelun henkilökohtaisella tasolla. Pääsemme tarkastelemaan tietojasi ja vastaamaan juuri sinun ajankohtaista tilannettasi koskeviin kysymyksiin.
Tavoitettavuutemme chatin kautta on hyvä. Pääsääntöisesti meitä on kerrallaan kaksi asiantuntijaa palvelemassa chatissa. Tällä resursoinnilla jonoja ei ole juurikaan muodostunut, ja keskustelupyyntöihin päästään vastamaan yleensä heti.
Chatin kautta yhteyden saa nopeasti ja kätevästi. Jos olet täyttämässä ansiopäivärahahakemusta ensimmäistä kertaa, voi kysymyksiä herätä esimerkiksi kassan pyytämistä tiedoista tai liitteistä. Tällöin voit halutessasi aloittaa chat-keskustelun samalla kun täytät hakemusta, ja ohjeistamme sinua eteenpäin vaihe vaiheelta, kunnes saat hakemuksen onnistuneesti lähetetyksi.
Vuoden alkupuoliskolla erilaiset jäsenyyteen ja jäsenmaksuihin liittyvät kysymykset ovat olleet ajankohtaisia. Jäsenemme ovat kiitettävästi hyödyntäneet chatin tarjoaman mahdollisuuden nopeaan tiedonvaihtoon myös näissä asioissa. Chatissa on lisäksi tarkistettu oman hakemuksen käsittelytilannetta, muutosverokortin perilletuloa tai kaivattu tarkennusta johonkin yleiseen työttömyysturvaan liittyvään asiaan. Joskus asiakkaan kysymys voi toki vaatia enemmänkin selvittelyä. Tällöin sovitaan asiantuntijan palaavan myöhemmin jonkin toisen kanavan kautta.
Asiakkailta saamamme palautteen mukaan olemme onnistuneet tarjoamaan hyvää, selkeää ja asiantuntevaa palvelua myös chatin kautta. Tervetuloa chattailemaan – olemme täällä sinua varten, vain klikkauksen päässä!
Chat-linjamme ovat avoinna ma–to 10 – 15 ja pe 10 – 13. Kesällä 27.6.–12.8. chat on avoinna ma-pe klo 10 – 13. Kirjaudu eAsiointiin ja löydät chatin eAsioinnin oikeasta alakulmasta.
Kirjoittaja: chatissa palveleva työttömyysturva-asiantuntija Krista Kajova