Blogi

Työttömyysturvassa on aukko, josta palkkatyön ja yrittäjyyden yhdistävät henkilöt voivat pudota – paikataan se yhdistelmävakuutuksella
Juuri loppumetreillä olevissa hallitusneuvotteluissa yksi tärkeimmistä teemoista on Suomen työllisyyden kasvattaminen. Yhtenä keinona kaavaillaan heikennyksiä työttömyysturvaan.

Työn merkityksellisyys heijastuu jäsenen parhaaksi
KOKOn uusi henkilöstö- ja palvelujohtaja Saara Aikio kirjoittaa blogissa merkitysajureista ja miten ne heijastuvat työhömme kassan jäsenten parhaaksi.

Hyvää Asiakaspalveluviikkoa!
Työssäni KOKO-kassan työttömyysturva-asiantuntijana parasta on asiakaspalvelu. Kaikki työ on vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa suoraan tai välillisesti, ja jokaisella osa-alueella toimimme asiakkaidemme eduksi. Asiakaspalvelu on asiakkaan ja asiakaspalvelijan yhteistyötä, jonka sujuessa molemmat ovat tyytyväisiä.

Vuorotteluvapaa kiinnostaa nyt
KOKOn verkkosivuilla vuorotteluvapaa on kivunnut vuonna 2022 luetuimpien sisältöjen joukkoon. Osasyynä tähän huomiota herättävän vahvaan kiinnostukseen voi olla esimerkiksi eläkeiän nostaminen, joka pidentää työuria ja saa monen miettimään omaa jaksamistaan työelämässä.

Tervetuloa chattailemaan!
Viime vuoden marraskuussa KOKO-kassan asiakaspalvelukanavat saivat uuden ulottuvuuden, kun eAsioinnissa startattiin henkilökohtainen chat-palvelu. Chatissa KOKOn jäsenet saavat nyt hoidettua monia asioita, jotka aiemmin hoidettiin puhelimitse tai sähköisen viestipalvelun kautta.

KOKO huolehtii jäsenistään vaikeinakin aikoina
2020-luvun alkua ovat leimanneet isot ja odottamattomat maailmantapahtumat, joilla on merkittäviä talousvaikutuksia. Työttömyyskassana meidän tärkein tehtävämme on tarjota jäsenillemme toimeentulo työttömyyden tai lomautuksen kohdatessa.

KOKOn asiakaspalvelussa tehdään merkityksellistä työtä
Lokakuun ensimmäisellä viikolla vietetään Asiakaspalveluviikkoa. Millaista on työarki KOKO-kassan asiakaspalvelussa? Mikä motivoi, mikä ilahduttaa? Kassalaiset kertovat.

Kassan kesäkuulumisia ja vilkaisu syksyyn
Elokuu lähestyy loppuaan, koulut ovat alkaneet ja yhteiskunta on palaamassa arkeen kesälomien jälkeen. Nyt on aika luoda silmäys menneeseen kesään ja katsoa mitä uutta syksy tuo tullessaan.

Blogi: Kiitos palautteestasi! Asiakkaan kokemus on KOKOlle tärkeä
Viime vuoden lopulla saimme työntäyteisen koronavuoden päätteeksi suuren ilon aiheen: haastavasta vuodesta huolimatta KOKOn asiakastyytyväisyystulokset olivat historiansa parhaat. Arkinen työmme oli jalostunut kyselyyn vastanneiden kokemuksissa kuulevaksi korvaksi, kullanarvoisiksi neuvoiksi, helppokäyttöisiksi palveluiksi ja tärkeäksi työttömyysajan toimeentuloksi.

Blogi: Miksi käsittelytilanteen päivämäärä ei vaihdu? Faktoja kassan hakemuskäsittelystä
KOKO-kassan vuosi 2021 alkoi kiireisenä. Tammikuu on aina kassassa työntäyteistä aikaa; näin on ollut jo ennen koronaa. Moni määräaikainen työsuhde päättyy vuoden lopussa ja lomautukset ajoittuvat usein joulun ja vuodenvaihteen tienoille.

Blogi: Sovitellun päivärahan matematiikkaa
Osittainen työteko työttömyyden tai lomautuksen aikana kannattaa. Myös mielikuvat päivärahahakemusten käsittelyn hitaudesta sovitellun päivärahan tilanteissa ovat vanhentuneita. Miksi niin?

Blogi: Vastuullinen taloudenpito suojaa myrskyissä
Kirjoitin tammikuussa talous- ja työttömyystilanteen vaikutuksista KOKO-kassan talouteen. Silloin talouden taivaalla näkyi korkeintaan joitain tummia pilviä, ja nekin siinsivät vielä kaukana horisontissa. Koronapandemia käänsi tilanteen päälaelleen ja myrsky nousi hetkessä.