4.10.2021

KOKOn asiakaspalvelussa tehdään merkityksellistä työtä

Lokakuun ensimmäisellä viikolla vietetään Asiakaspalveluviikkoa. Millaista on työarki KOKO-kassan asiakaspalvelussa? Mikä motivoi, mikä ilahduttaa? Kassalaiset kertovat.

24.8.2021

Kassan kesäkuulumisia ja vilkaisu syksyyn

Elokuu lähestyy loppuaan, koulut ovat alkaneet ja yhteiskunta on palaamassa arkeen kesälomien jälkeen. Nyt on aika luoda silmäys menneeseen kesään ja katsoa mitä uutta syksy tuo tullessaan.

21.5.2021

Blogi: Kiitos palautteestasi! Asiakkaan kokemus on KOKOlle tärkeä

Viime vuoden lopulla saimme työntäyteisen koronavuoden päätteeksi suuren ilon aiheen: haastavasta vuodesta huolimatta KOKOn asiakastyytyväisyystulokset olivat historiansa parhaat. Arkinen työmme oli jalostunut kyselyyn vastanneiden kokemuksissa kuulevaksi korvaksi, kullanarvoisiksi neuvoiksi, helppokäyttöisiksi palveluiksi ja tärkeäksi työttömyysajan toimeentuloksi.

8.3.2021

Blogi: Miksi käsittelytilanteen päivämäärä ei vaihdu? Faktoja kassan hakemuskäsittelystä

KOKO-kassan vuosi 2021 alkoi kiireisenä. Tammikuu on aina kassassa työntäyteistä aikaa; näin on ollut jo ennen koronaa. Moni määräaikainen työsuhde päättyy vuoden lopussa ja lomautukset ajoittuvat usein joulun ja vuodenvaihteen tienoille.

1.9.2020

Blogi: Sovitellun päivärahan matematiikkaa

Osittainen työteko työttömyyden tai lomautuksen aikana kannattaa. Myös mielikuvat päivärahahakemusten käsittelyn hitaudesta sovitellun päivärahan tilanteissa ovat vanhentuneita. Miksi niin?

17.6.2020

Blogi: Vastuullinen taloudenpito suojaa myrskyissä

Kirjoitin tammikuussa talous- ja työttömyystilanteen vaikutuksista KOKO-kassan talouteen. Silloin talouden taivaalla näkyi korkeintaan joitain tummia pilviä, ja nekin siinsivät vielä kaukana horisontissa. Koronapandemia käänsi tilanteen päälaelleen ja myrsky nousi hetkessä.

2.6.2020

Blogi: Hyökyaalto taltutetaan ketterällä lainelaudalla

Maaliskuussa uutiset täyttyivät koronasta ja lomautukset tulivat hyökyaaltona. Epätoivon sijaan päätimme hypätä ketterälle lainelaudalle.

10.3.2020

Oletko jo tutustunut eAsiointiin?

Jos olet hakenut KOKOsta ansiopäivärahaa, on eAsiointi sinulle varmasti jo tuttu. Jos et ole, käy ihmeessä tutustumassa siihen. Palvelu on kaikkien KOKOn jäsenten käytössä ja voit kirjautua omilla verkkopankkitunnuksillasi.

27.1.2020

Talouden hyvä vire heijastuu myös työttömyyskassan jäsenmaksuun

Talous- ja työllisyystilanteen muutokset vaikuttavat vahvasti työttömyyskassoihin. KOKOn talousjohtaja Panu Lavonen avaa blogikirjoituksessaan seikkoja, jotka vaikuttavat kassojen jäsenmaksuihin.

15.1.2020

Vuosi 2019: 50 vuotta, KOKO ja 200 000 jäsentä

Vuosi 2019 oli monella tavalla merkityksellinen KOKOlle. Aloitimme vuoden IAET-kassana, täytimme 50 vuotta ja ylitimme 200 000 jäsenen rajapyykin, mutta ennen kaikkea hoidimme tärkeintä tehtäväämme, ansioturvan maksamista ja jäsenten palvelemista.