16.2.2024

Draaman ainekset ovat kasassa – työttömyys kasvaa ja lakimuutokset heikentävät työttömien asemaa

Työttömyyskassoissa eletään nyt poikkeuksellisen ruuhkaista aikaa. Työttömien määrä kasvaa ja samaan aikaan työttömyysturva heikkenee lakimuutosten vuoksi.

4.8.2023

Vuorotteluvapaa­järjestelmän hinta

Vuorotteluvapaajärjestelmästä ollaan todennäköisesti luopumassa, mutta mikä on sen todellinen hinta? KOKOn työttömyysturva-asiantuntija Katja haastaa järjestelmän lopettamisen perustelun säästösyillä.

21.7.2023

Kesälomakausi haastaa työttömyyskassan prosessit

Kesälomakauden lähestyessä työpaikoilla suunnitellaan kesälomia ja sitä, miten työpaikan pyörät pidetään pyörimässä lomien aiheuttamasta hetkellisestä henkilöstövajauksesta huolimatta. KOKOn etuusjohtaja Anna-Stiina kertoo blogissa, miten työttömyyskassassa varaudutaan kesälomakauteen, kun tiedetään, että "tilauskirjat" ovat täynnä.

16.6.2023

100 päivää – 100 lupausta

KOKOn henkilöstö- ja palvelujohtaja Saara pohtii tuoreimmassa blogissaan aikaansa KOKOssa ja lupausten antamista. "Julkisesti annettu lupaus on usein hyvä keino varmistaa, että sen toteuttaa. Ainakin karkkilakkoa lupaavat näin sanovat."

8.6.2023

Työttömyysturvassa on aukko, josta palkkatyön ja yrittäjyyden yhdistävät henkilöt voivat pudota – paikataan se yhdistelmävakuutuksella

Juuri loppumetreillä olevissa hallitusneuvotteluissa yksi tärkeimmistä teemoista on Suomen työllisyyden kasvattaminen. Yhtenä keinona kaavaillaan heikennyksiä työttömyysturvaan.

6.4.2023

Työn merkityksellisyys heijastuu jäsenen parhaaksi

KOKOn uusi henkilöstö- ja palvelujohtaja Saara Aikio kirjoittaa blogissa merkitysajureista ja miten ne heijastuvat työhömme kassan jäsenten parhaaksi.

4.10.2022
Kuva, jossa neljä asiakkaan palautetta: "Olette hyviä! Sen voin kertoa kaikille ja joka paikassa.", "Saamani palvlu oli nopeaa, ystävällistä ja asiantuntevaa. Ensikertalaisena päivärahan hakijana se ilahdutti erityisesti. Kiitos paljon!", "Aikanaan kun jään eläkkeelle teille tulee ilmestymään kukkalähetys minulta, olen kyllä ollut niin tyytyväinen toimintaanne.", "Pysykään inhimillisinä

Hyvää Asiakaspalveluviikkoa!

Työssäni KOKO-kassan työttömyysturva-asiantuntijana parasta on asiakaspalvelu. Kaikki työ on vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa suoraan tai välillisesti, ja jokaisella osa-alueella toimimme asiakkaidemme eduksi. Asiakaspalvelu on asiakkaan ja asiakaspalvelijan yhteistyötä, jonka sujuessa molemmat ovat tyytyväisiä.

29.8.2022
Mies vaeltamassa luonnossa

Vuorotteluvapaa kiinnostaa nyt

KOKOn verkkosivuilla vuorotteluvapaa on kivunnut vuonna 2022 luetuimpien sisältöjen joukkoon. Osasyynä tähän huomiota herättävän vahvaan kiinnostukseen voi olla esimerkiksi eläkeiän nostaminen, joka pidentää työuria ja saa monen miettimään omaa jaksamistaan työelämässä.

12.5.2022

Tervetuloa chattailemaan!

Viime vuoden marraskuussa KOKO-kassan asiakaspalvelukanavat saivat uuden ulottuvuuden, kun eAsioinnissa startattiin henkilökohtainen chat-palvelu. Chatissa KOKOn jäsenet saavat nyt hoidettua monia asioita, jotka aiemmin hoidettiin puhelimitse tai sähköisen viestipalvelun kautta.

19.4.2022

KOKO huolehtii jäsenistään vaikeinakin aikoina

2020-luvun alkua ovat leimanneet isot ja odottamattomat maailmantapahtumat, joilla on merkittäviä talousvaikutuksia. Työttömyyskassana meidän tärkein tehtävämme on tarjota jäsenillemme toimeentulo työttömyyden tai lomautuksen kohdatessa.

4.10.2021

KOKOn asiakaspalvelussa tehdään merkityksellistä työtä

Lokakuun ensimmäisellä viikolla vietetään Asiakaspalveluviikkoa. Millaista on työarki KOKO-kassan asiakaspalvelussa? Mikä motivoi, mikä ilahduttaa? Kassalaiset kertovat.

24.8.2021

Kassan kesäkuulumisia ja vilkaisu syksyyn

Elokuu lähestyy loppuaan, koulut ovat alkaneet ja yhteiskunta on palaamassa arkeen kesälomien jälkeen. Nyt on aika luoda silmäys menneeseen kesään ja katsoa mitä uutta syksy tuo tullessaan.