Blogi
Draaman ainekset ovat kasassa – työttömyys kasvaa ja lakimuutokset heikentävät työttömien asemaa
Työttömyyskassoissa eletään nyt poikkeuksellisen ruuhkaista aikaa. Työttömien määrä kasvaa ja samaan aikaan työttömyysturva heikkenee lakimuutosten vuoksi.
Vuorotteluvapaajärjestelmän hinta
Vuorotteluvapaajärjestelmästä ollaan todennäköisesti luopumassa, mutta mikä on sen todellinen hinta? KOKOn työttömyysturva-asiantuntija Katja haastaa järjestelmän lopettamisen perustelun säästösyillä.
Kesälomakausi haastaa työttömyyskassan prosessit
Kesälomakauden lähestyessä työpaikoilla suunnitellaan kesälomia ja sitä, miten työpaikan pyörät pidetään pyörimässä lomien aiheuttamasta hetkellisestä henkilöstövajauksesta huolimatta. KOKOn etuusjohtaja Anna-Stiina kertoo blogissa, miten työttömyyskassassa varaudutaan kesälomakauteen, kun tiedetään, että "tilauskirjat" ovat täynnä.
100 päivää – 100 lupausta
KOKOn henkilöstö- ja palvelujohtaja Saara pohtii tuoreimmassa blogissaan aikaansa KOKOssa ja lupausten antamista. "Julkisesti annettu lupaus on usein hyvä keino varmistaa, että sen toteuttaa. Ainakin karkkilakkoa lupaavat näin sanovat."
Työttömyysturvassa on aukko, josta palkkatyön ja yrittäjyyden yhdistävät henkilöt voivat pudota – paikataan se yhdistelmävakuutuksella
Juuri loppumetreillä olevissa hallitusneuvotteluissa yksi tärkeimmistä teemoista on Suomen työllisyyden kasvattaminen. Yhtenä keinona kaavaillaan heikennyksiä työttömyysturvaan.
Työn merkityksellisyys heijastuu jäsenen parhaaksi
KOKOn uusi henkilöstö- ja palvelujohtaja Saara Aikio kirjoittaa blogissa merkitysajureista ja miten ne heijastuvat työhömme kassan jäsenten parhaaksi.
Hyvää Asiakaspalveluviikkoa!
Työssäni KOKO-kassan työttömyysturva-asiantuntijana parasta on asiakaspalvelu. Kaikki työ on vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa suoraan tai välillisesti, ja jokaisella osa-alueella toimimme asiakkaidemme eduksi. Asiakaspalvelu on asiakkaan ja asiakaspalvelijan yhteistyötä, jonka sujuessa molemmat ovat tyytyväisiä.
Vuorotteluvapaa kiinnostaa nyt
KOKOn verkkosivuilla vuorotteluvapaa on kivunnut vuonna 2022 luetuimpien sisältöjen joukkoon. Osasyynä tähän huomiota herättävän vahvaan kiinnostukseen voi olla esimerkiksi eläkeiän nostaminen, joka pidentää työuria ja saa monen miettimään omaa jaksamistaan työelämässä.
Tervetuloa chattailemaan!
Viime vuoden marraskuussa KOKO-kassan asiakaspalvelukanavat saivat uuden ulottuvuuden, kun eAsioinnissa startattiin henkilökohtainen chat-palvelu. Chatissa KOKOn jäsenet saavat nyt hoidettua monia asioita, jotka aiemmin hoidettiin puhelimitse tai sähköisen viestipalvelun kautta.
KOKO huolehtii jäsenistään vaikeinakin aikoina
2020-luvun alkua ovat leimanneet isot ja odottamattomat maailmantapahtumat, joilla on merkittäviä talousvaikutuksia. Työttömyyskassana meidän tärkein tehtävämme on tarjota jäsenillemme toimeentulo työttömyyden tai lomautuksen kohdatessa.
KOKOn asiakaspalvelussa tehdään merkityksellistä työtä
Lokakuun ensimmäisellä viikolla vietetään Asiakaspalveluviikkoa. Millaista on työarki KOKO-kassan asiakaspalvelussa? Mikä motivoi, mikä ilahduttaa? Kassalaiset kertovat.
Kassan kesäkuulumisia ja vilkaisu syksyyn
Elokuu lähestyy loppuaan, koulut ovat alkaneet ja yhteiskunta on palaamassa arkeen kesälomien jälkeen. Nyt on aika luoda silmäys menneeseen kesään ja katsoa mitä uutta syksy tuo tullessaan.