Työssäni KOKO-kassan työttömyysturva-asiantuntijana parasta on asiakaspalvelu. Kaikki työ on vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa suoraan tai välillisesti, ja jokaisella osa-alueella toimimme asiakkaidemme eduksi. Asiakaspalvelu on asiakkaan ja asiakaspalvelijan yhteistyötä, jonka sujuessa molemmat ovat tyytyväisiä.
Työni tarjoaa lisäksi upean mahdollisuuden katsoa asioita monin eri silmin: Mitä tietoa itse tarvitsisi, jos olisi esimerkiksi jäseneksi haluava vastavalmistunut insinööri, lomautettu liikennelentäjä, ensimmäistä kertaa elämässään työttömäksi jäänyt opettaja tai vuorotteluvapaasta haaveileva optikko? Neuvoja antaessaan saa itsekin uutta näkökulmaa, tietoa ja tuntumaa eri aloista ja elämäntilanteista.
KOKO on useiden eri alojen korkeasti koulutettujen, asiantuntijoiden ja esimiesten työttömyyskassa. Koska tunnemme jäsenistömme, pystymme tarjoamaan tehokkaasti niin työttömyysturvaan liittyviä yleisiä neuvoja kuin jokaisen henkilökohtaiseen tilanteeseen sopivia täsmällisiä ratkaisujakin.
Puhelinpalvelu, chat, viesteihin vastaaminen ja hakemuskäsittely sekä selvitysten tekeminen ja yhteydenpito sidosryhmiin ovat tehtäviä, joilla pyrimme löytämään sopivimman vastauksen ja ratkaisun jokaiselle asiakkaallemme. Lakia on tietenkin noudatettava ja aina esimerkiksi päivärahaa ei valitettavasti voida maksaa. Silloinkin ohjeistamme, mistä muualta tukea voi saada.
Panostamme KOKOssa korkeatasoiseen palveluun. Huolehdimme, että omat taitomme ja osaamisemme ovat ajan tasalla ja kehitämme prosessejamme muuttuvien tilanteiden mukaan. Asiakastyytyväisyys on keskeinen mittari työmme onnistumisesta. Jäsentemme antama kokonaisarvosana KOKOn palveluista asteikolla 1–7 olikin huikeat 6,30 vuonna 2021.
Asiakaspalveluviikon kunniaksi keräsimme tähän blogiin asiakkaidemme ajatuksia meiltä saamastaan palvelusta. Erinomaisestakaan palvelusta ei aina huomaa antaa palautetta, mutta vaikuttaa siltä, että KOKOn ihanat asiakkaat huomaavat! Sydämelliset kiitokset teille kaikille viesteistänne. Palautteenne on rohkaisevaa, ilahduttavaa ja rakentavaa, ja kannustaa meitä kassalaisia palvelemaan teitä laadukkaasti myös jatkossa.
Kirjoittaja: KOKO-kassan työttömyysturva-asiantuntija Maria