Jos olet hakenut KOKOsta ansiopäivärahaa, on eAsiointi sinulle varmasti jo tuttu. Jos et ole, käy ihmeessä tutustumassa siihen. Palvelu on kaikkien KOKOn jäsenten käytössä ja voit kirjautua omilla verkkopankkitunnuksillasi. eAsioinnissa voit tarkistaa ja päivittää omat yhteystietosi, hakea ansiopäivärahaa ja toimittaa kassalle tarvittavia liitteitä sekä lähettää ja vastaanottaa viestejä.
Viime syksynä käyttöönotettu eAsioinnin viestintätoiminto on ollut erittäin suosittu – eikä ihme, sillä siellä näet sinua koskevat tärkeät tiedotteet sekä kassan kanssa käymäsi keskustelut. Viestit ovat luettavissa kahden vuoden ajan, joten voit tarvittaessa helposti palata niihin. Koska palvelu on vahvan tunnistautumisen takana, on sen käyttö turvallista, eikä sinun tarvitse viestiä kirjoittaessasi kertoa tunnistetietoja itsestäsi, vaan voit mennä suoraan asiaan.
Me KOKOssa haluamme, että asiointi kanssamme on helppoa. Kun haet ansiopäivärahaa, haluat varmasti homman hoituvan mahdollisimman sujuvasti voidaksesi keskittyä oleelliseen, kuten uuden työn etsimiseen. eAsiointi kannattaa myös pitää mielessä, vaikka päivärahan hakeminen ei olisi ajankohtaista. Palvelun kautta voi kätevästi kysyä ja hoitaa mitä tahansa jäsenyyteen liittyvää asiaa.
Lopuksi vielä vinkki: kun ilmoitat kassalle sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi, saat jokaisesta eAsiointiin saapuvasta viestistä ilmoituksen.