IAET-kassan asiakkaat ovat tuoreimman asiakastyytyväisyystutkimuksen perusteella erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun. 93 prosenttia kertoo voivansa suositella IAET-kassaa. Asteikolla 1–6 asiakkaat antavat palveluiden keskiarvoksi tuloksen 5,02, joka on täsmälleen sama lukema, mitä IAET-kassa sai vuotta aiemminkin.
”Korkeat ja edellisvuoden tasolla pysyneet asiakkaiden antamat arvosanat kertovat siitä, että olemme onnistuneet pitämään palvelut sekä laadukkaina että tasalaatuisina. Tässä on meille positiivista haastetta jatkossakin”, toteaa IAET-kassan viestintävastaava Melina Argillander.
Tutkimuksesta on vaikeaa eritellä lukujen perusteella IAET-kassan palveluissa selkeitä parantuneita osa-alueita tai uusia kehityskohteita.
”Koko kyselyssä muutokset edellisen vuoden tuloksiin ovat hyvin marginaalisia. Haastavaa on tuloksia tästä vielä parantaa”, kertoo tutkimustalo Onway Oy:n tuotantopäällikkö Päivi Marjanen.
Parhaat arvosanat IAET-kassa saa työttömyyskassan tärkeimmistä ja ydintoimintaa koskevista asioista: päivärahahakemusten käsittelyn nopeudesta, luotettavuudesta sekä sähköisen asioinnin helppoudesta. Puolestaan eniten kehitettävää asiakkaat näkevät puhelinpalvelun aukioloajan riittävyydessä ja päätösten ymmärrettävyydessä.
IAET-kassan asiakaspalvelu saa kiitosta erityisesti ystävällisyydestä ja ammattitaidosta. Asiakkaat myös muistuttavat, että positiivinen ja pitkämielinen suhtautuminen on monelle vaikeassa työttömyystilanteessa se, mitä asiakaspalvelulta kaivataan.
Argillander lisää: ”Saimme asiakkailtamme kyselyssä myös valtavan määrän avointa palautetta. Palaute on henkilöstömme sydämiä lämmittävää ja kannustavaa, josta olemme todella otettuja. Iloksemme joukossa on myös joitakin parannusehdotuksia, joista ammennamme eväitä kehitystyöhömme tueksi. Suuret kiitokset kaikille vastanneille!”
Tutkimukseen osallistui yhteensä 1 140 IAET-kassassa viimeisen puolen vuoden aikana asioinutta asiakasta. Kysely lähetettiin marras-joulukuussa 2017 sähköisenä 3 500 henkilölle, joten vastausprosentti oli huimat 33.